Translate

10 Haziran 2014 Salı

Arılarım - 18.Gün

Dün hazırlamış olduğum 250 ml şerbeti verecektim bugün. Ayrıca çerçevelere bakacaktım bugün. Şerbeti yarıya düşürüp kesmek istemiştim. Birden bire değil. Ama vermedim işte :) Çerçeveler arasında öyle güzel mum örüp bir düzen kurmuşlar ki, onu da bozamadım :) Çerçeveleri kurcalamaktan da imtina ediyorum bir taraftan. Zira bir kireç hastalığı tecrübemiz oldu. Yarın bakabilirim inşallah.


Dip tahtasındaki mum kırıntılarından dün verdiğim peteği kabarttıkları belli oluyor.


Propolis yapmışlar. Çok taze. Ve keskin kokulu. Çuvala denk gelen yerleri yapmışlar galiba.


İlk 5 çerçeve eski. Onların üzerine mum örmüşler. Örtü tahtası niyetine çuval kullandığımız için çuvalın altında güvenle dolaşabilmek adına böyle minik sütünlar şeklinde. Sütunların yüksekliği kendi yüksekliklerinin yaklaşık iki katı. Onları temizledim. Benim ilave verdiğim sonraki 4 çerçevede mum yok. Propolisle çuvala yapıştımışlar. Yemliği koruma içgüdüsü mü acaba. Üstten kimse geçemesin alttan kontrollü bir trafik olsun. Bilemiyorum. Ama bu hayvanlar aptal değil!


Mum sütunlar daha yakından.


Çerçeveler arasında da mum örmüşler. Ulaşımı sağlamak için kendilerine acayip koridorlar oluşturmuşlar. Çerçeveleri kontrol için çıkaracağım zaman bu düzen bozulacak maalesef. Mimari ve mühendislik harikalarının ve emeklerinin yok oluşu onları strese sokmaz inşallah.


Evet yemlikte bugün şerbet yok.


Çeşitli kareler.





Örtü tahtası olarak çuval değil de plastik cam (plexiglass) kullanayım dedim. Geçenlerde Karaköy'den almıştım. Hemen tünel çıkışının orada bir sürü dükkan var, oradan. Ancak benim kestirdiğimin ölçüleri yanlış olmuş, aceleden :) Ben ölçüleri ballığıma göre almıştım. Meğerse kuluçkalığımın ölçüleri farklıymış. Normalde aynı olması gerek! Bir de üç parçaya böldürdüm. Kullanımı kolay olsun diye. Örneğin yemliğe şerbet vereceğim zaman sadece o kısmı kaldıracaktım. Ancak boylamasına kestireceğimiz yerde enlemesine kestirmişiz, aceleden :) Tek parça olarak kenar uzunlukları 505 mm x 435 mm. Kalınlığı 5 mm. Fiyatı 25 TL. Şu siteye de bir bakmanızı öneririm. Online satılıyor. Ölçüleri girebiliyorsunuz. Kesip gönderiyorlarmış. Fiyatı da daha uygun. Ancak ben bu siteyi tecrübe etmedim. Bir daha alırsam orayı deneyeceğim.

5 mm kalınlık az bence. 1 cm kalınlık daha uygun olabilir. Pahalı bir malzeme. Ben üstten arıları rahatsız etmeden izlemek için aldım. Yani deneysel olarak. Aldığınızda üzerinde jelatinler oluyor çizilmelere karşı korunması için. Kullanırken onları kaldırmak gerekiyor tabi.

Hiç yorum yok: