Translate

6 Haziran 2014 Cuma

Arılarım - 14.Gün

Saat 17:00'de şerbet verildi. 500 ml. (1+1) Dün verdiğim temel peteği kabartmışlar. Kurs notlarımda şöyle bir not almışım "Normal koşullarda temel petek üç günde gelişir ve bir günde işlenir!" Not alırken de çok anlamamıştım zaten :) "Üç günde geliştirilir ve bir günde de işlenir" şeklinde olabilir. "Geliştirmek" ve "işlemek" ne demek? Bunları da anlayamadım. Keşke hocaya sorsaydım :( Velhasıl bizim arılar 7.çerçeve olarak verdiğim temel petekli çerçeveyi bir günde kabartmışlar. Yarın bir tane daha vereceğim. Bir çerçeveyi kaç saatte kabartıyorlar acaba? Bugün polen trafiği pek etkili değildi. Peteğe mi uğraştılar acaba? Gerçi hava kapalı ve zaman zaman da yağmurluydu. Ben şerbet verirken hava açtı.


Dip tahtasında 7.çervedeki çalışma görünüyor. 6. çerçevede de bir miktar çalışma yapmışlar gibi. Ancak çok daha az da olsa daha iç kısımlarda da taze mum kırıntıları görünüyor. Kabartma işleri yaparken bu mumları neden döküyorlar acaba? Becerisizlik mi? Dip tahtasını günlük kontrollerimde az da olsa polen de görüyorum. Onu da döküyorlar. Kim bilir polen depolarken mum kabartırken nasıl bir düzen oluyor içeride? Tarlacı arı iç hizmetlere bakan arıya poleni verir, kendisi depolamaz. Polen, belki de bu aktarma esnasında dökülüyor. 

Verdiğim temel petekli çerçeve ile şerbetlik arasında ballı-polenli bir çerçeve olmalı. Ancak benim düzenimde yalnızca kabartılmış çerçeve var. Belki de besin uzak kalıyor. Sonuçta şerbet doğrudan doğruya kullanılabilecek bir besin değil. Öncelikli olarak petek gözlerine depolanmalı. Yarın 8. çerçeveyi 5. çerçeveden sonra vereceğim. Zira 5. çerçevede bir miktar sırlanmamış bal vardı. Çerçevelerdeki polen durumu arıyı ilk aldığımda çok kötüydü. Sürekli polen taşıdıkları için (zaman zaman düşüşler olsa da) eğer tamamını kullanmamışlarsa içeride bir miktar polen birikmiş olmalı. (Havalar yağmurlu ve hava genelde kapalı gittiğinden çerçeve kontrolü yapmak istemiyorum.)

Şerbeti verdikten sonra uçuş tahtası ve uçuş deliği üzerindeki arı miktarı artmaya başladı. En son kovana yakın civarda bir eşek arısı gördüm. Ve kovanı bir müddet izledim. Eşek arısı ile ilgili bir sorun gözlemlemedim. Yerde otların üzerinde bir kaç tane arı gördüm, otlara tırmanan. Saat 18:45'de baktığımda çok ciddi bir polen trafiği gördüm. Şerbet verdiğim andan itibaren güneş de kendini göstermişti.


Ihlamurlar genelde tomurcuk aşamasında olmasına rağmen birkaç güne kadar tomurcuklar çiçeğe dönüşebilir. Zira bir kısmın da çiçeğe dönüşenleri de gözlemledim. Çiçeğe dönüşmeye başlayanlar etrafa çok güzel kokularını da salmaya başlamışlar. Umarım havalar düzelir. Ve arılar ıhlamurlardan faydalanmaya başlayabilir. O zaman şerbet vermeyi de durdurabilirim.



Pamuk otu da arılarımın faydalandığı bir polen kaynağı. Ancak çabuk pörsüyorlarmış gibi geldi bana. Bulunduğum muhitte çok fazla böğürtlen var. Bir kısım çiçeklenmişlerin yanında büyük de bir çiçeklenmeyi bekleyen böğürtlen kaynağı var.


Arılarımı alalı 15 gün olmak üzere. 15 günde 10 çerçeve olabilecek kapasitedeydiler. Ancak ben 8. çerçeveyi yarın vermeyi planlıyorum. Bir ara bu keki almıştım. (Kireç hastalığı dönemi) Henüz kullanamadım. Polen gelişini aksatabilir diye korktum. Ana arının yumurta atmasını teşvik edebilirdi belki ama kovanda polen ve bal sıkıntısı vardı. Kovanda arı ve yavru miktarı çok iyiydi. Eğer besin miktarı da yeterli olsaydı temel petekli çerçeveyi hemen verebilirdim. Ve ertesinde yavruya teşvik edebilirdim. Sağlık olsun. Ve buna da şükür. Eğer çerçeveleri ilk kontrolümde yeterli besin sağlanmışsa ve yeterince yumurtalı göz göremezsem, yeterli kabartılmış petek olduğu için keki hemen devreye alabilirim.




Hiç yorum yok: