Translate

9 Haziran 2014 Pazartesi

Arılarım - 17.Gün

Saat 16:30'da şerbet verildi. 500 ml. (1+1) Bugün temel petekli bir çerçeve daha verdim. Kovandaki çerçeve sayısı 9 oldu. Verdiğim temel petekli çerçeve sayısı ise 4 oldu. Temel petekli çerçeve 6. sıraya verildi. Neredeyse 8 çerçevelik arı oldu. Bir kaç gün içinde ballığı atmayı düşünüyorum. Ballığı attığımda şurup vermeyeceğim artık. Yarın da 250 ml. vereceğim. Floranın kendi besinlerini çıkarmaya elverişli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca gözlemliyorum da! Bir sorun olursa müdahale edebilirim. Ama şerbet vererek değil. Arıyı kestane ormanının ortasına bırakırım :)

Arıyı alalı 17 gün olmuş. Aldığımda 4,5 çerçeveydi. Bu demektir ki aldığımda tamamı genç arı olsa bile bir kaç gün sonra 4,5 çerçevelik arının tamamı tarlacı arı olacak. O halde ...


Dip tahtasında mum, talaş ve polen kırıntıları..


Dip tahtasındaki turuncu renkli poleni ezdikten sonra... Bu polen pamuk otlarından geliyor.



Dip tahtasının müdavimleri polen başında.



Turuncu poleni pamuk otundan alıyorlarsa, sarı poleni nereden alıyorlar peki? Kirli beyaz olanlar böğürtlen.



Sarı polenin kaynağı katırtırnağı olabilir mi? Ancak üzerinde hiç arı görmedim. Bu kadar zarif ve hoş kokulu böyle bir bitkiye bu isim hiç yakışmıyor.



Çok narin pamuk otları! İşaretlediğim iki çiçekten biri gölgede kalmış. Aslında çiçekleri aynı renkte. Yani sarı mı? Ya da turuncu! Bu fotoğrafı çektiğim yerde çokça pamuk otu ve böğürtlen var. Arıların neredeyse tamamı böğürtlenlerin üzerindeydi.



Çiçekli bir kaç dal pamuk otu toplamıştım. Su dolu bardağa koydum. Bir kaç saat sonra çiçekleri döküldü. Tomurcuk olanlar ise çiçeklenmeye başladı. Çiçekleri çok ilginç, katlanarak buruşturulmuş ve tekrar açılmış bir defter yaprağı gibi!



Yakın çevrede çok miktarda böğürtlen var. Bir kısmı açan bir kısmı da açmayı bekleyen. Şu dikenliğin üzeri arı doluydu.



Odama eşek arısı girdi. Ağzında tavuk eti parçası var, sanırım. Bahçede tavuk ızgarası yapılmıştı. Önce kovanın yanında görmüştüm bunu. Arka tarafı biraz ezdim, çıkan zehir ortada. Odama girip zorla beni katil etti.


Ihlamurların çoğu henüz çiçeklenmemiş.



Bir tane çiçeklenmiş ıhlamur gördüm. Resimdeki üst dalları. Alt ve orta dallarını tamamen toplamışlar. Bu ıhlamur kovana 150-200 metre mesafede. Ve üzerinde bir tane arı göremedim. Böğürtlen ve pamuk otu 50 metre mesafede. Şerbeti yavaş yavaş kesmenin zamanı gelmiş olabilir. Tembel arılar istemem :)



Ihlamur çiçeği.

Temel petekli çerçeveyi verirken fark ettim. Çerçeveleri propolis ile birbirine yapıştırmışlar. Daha önceki çerçeveyi verirken fark etmiştim ancak şimdi yazıyorum. Propolis tazeydi sanırım. Çerçeveleri ayırırken gördüm ki güneş altında bekletilmiş sakız kıvamındaydı. Kokusu keskin. Rengi koyu kahverengi.

5. çıtanın üst kısımlarını görebildim. Sanki sırlanmış bal var gibiydi. Rahatsız etmek istemiyorum ama yarın çerçeveleri incelmek faydalı olabilir. Doğru kararlar için doğru bilgiye ihtiyaç var.

Hiç yorum yok: