Translate

2 Haziran 2014 Pazartesi

Arılarım - 10.Gün

Yine saat 18:00'e doğru şerbetlerini verdim. 500 ml. (1+1) Ancak bölme tipi yemliği yine ters taktım. Taktıktan sonra farkettim. Ancak değiştirmedim, taktığım gibi bıraktım. Petekte pek bir değişiklik yok. Neredeyse dünkü gibi. Dip tahtası çok sevindirici. Allah'a Şükür, hiç ölü larva yoktu.


Dip tahtası, ölü larva yok. Sanırım kireç hastalığını hızla atlattık. Yine 15-20 tane yeni karınca. Bunlardan tamamen kurtulmak mümkün değil sanırım. 6. çerçevenin hizası taze mum kırıntısı, kabartma işleminin devam ettiğinin göstergesi. Ancak iç taraflarda da hafif serpiştirilmiş taze mum kırıntıları görünmesi başka çerçeveler üzerinde de mum işlemi yapıldığının göstergesi. Muhetemelen çerçevelerin üzerine ve çerçevelerin birleştikleri yerlere. Bu durum 6. çerçeveyi vermeden bir gün evvel de vardı.



Bugün yine sabahın ilk ışıklarından (06:30'da baktığımda faal oluyorlar ama daha erken geçiyorlar faaliyete) Akşam da gün kararana dek. (20:45)



En çok poleni bugün taşıdılar. 



3-4 gündür havalar yağmurlu gidiyor. Ve hava sıcaklığı en az 5 derece düştü. Hava sıcaklığı 20 derece civarında. Buna rağmen arılar yağmur çamur dinlemeden hızlarını artırarak polen toplamaya devam ediyorlar. Uçuş tahtası üzerinde zaman zaman zorluklar yaşıyorlar. Kesintisiz bir polen trafiği. Yığılmalara bazen de kazalara sebep olan. Orta seviyede yağan yağmurda bile -kesinlikle düşük şiddette değil- hangi motivasyonla yapıyorlar bunu merak ediyorum. Çerçeveleri de kurcalayamıyorum.  




Her gün saat 15:00-17:00 arası uçuş tahtası üzerinde böyle bir trafik oluşuyor. Ancak polen trafiği değil. Hatta polen trafiği kesilme derecesine geliyor. Bunun nedenini çözebilmiş değilim. Ancak yemlikteki şerbetin bittiğinin işaretçisi olabilir. Zira şerbeti saat 18:00 gibi dolduruyorum. Her seferinde bitmiş ve kupkuru buluyorum. Kovanın içine bir kamera mı taksak acaba! Onları doğru yönlendirebilmek için doğru anlamalıyım.

Şerbeti verdikten yaklaşık yarım saat sonra da böyle bir durumla karşılaşıyorum. Ve uçuş tahtasının üzerinde aynı dansı yapıyorlar. Acaba bir şey mi anlatmak istiyorlar? Yukarıdaki resmi mutfak penceresinden zoom yaparak çektim. Arılar yerdeymiş gibi görünüyorlar ancak yerde değiller.

Hiç yorum yok: