Translate

3 Haziran 2014 Salı

Arılarım - 11.Gün

Saat 18:30'da şerbet verildi. 500 ml. (1+1) Petekte yine pek bir gelişme yok. Dip tahtasında iki arı vardı. Biri ölü diğeri ters dönmüş ve suyun içinde ölüm ile yaşam arasında perişan bir vasiyette. Dip tahtasında fazla miktarda su birikmiş. Bahsettiğim iki arı da suyun içindeydi. Düşünce çıkamadılar demekki. Yaşamaya çalışanı uçuş deliğine bıraktım. Zik zak çizerek içeri girdi. Yarın ölüsünü dip tahtasında görürsem şaşırmam. Dün akşam hava daha tam kararmadan çok şiddetli bir sağanak bastırdı. Arazide olan tarlacı arılar ne yaptı bilemiyorum. Eğer o sağanağa yakalandılarsa kesin ölmüşlerdir.


Sağanak nedeniyle dip tahtasında daha fazla su var. Suyu nereden nasıl alıyor ve neden tahliye edemiyor bir incelemem gerek. Arı ölüsünden başka taze mum kırıntıları var. 6. çerçevedeki kabartma çalışması iyice azalmış.

Dip tahtasını her gün inceleyip fotoğrafını çektikten sonra yıkıyorum. Bazı mum-polen karışımı gibi olan lekeler var. Mum kırıntıları kolay çıkmasına rağmen o lekeler zor çıkıyor.

Saat 15:30 civarı uçuş tahtası civarı bir kalabalıklaşma olduğundan bahsetmiş ve bunu şerbetin bitmesine bağlamıştım.


Saat 15:30



Saat 15:30



Saat 15:30



Saat 15:30



Saat 15:30

Akşamları şerbeti verdikten sonra da buna benzer bir kalabalık oluşuyor. Ancak bugünkü biraz farklıydı. Zira sadece kovanın önünde uçuş tahtası civarında değil, daha geniş bir alanda uçuştular. Yaklaşık 10-15 metre yana ve yine 10-15 metre öne doğru. Ve uçan arıların önemli bir kısmı diğerlerinden daha küçüktü ayrıca sanki ilk defa uçuyorlarmış gibiydi.

Verdiğin temel peteğin bir günde %80'ini kabartmışlardı. Ancak iki gün geçti hala aynı yerinde sayıyor. Acaba başka bir işle mi meşgüller. Bir de merak ediyorum tarlacı arılar araziye çıkamayacak kadar yağmurlu günlerde kovanda ne iş yapıyorlar?

Bugün polen taşıma işi dünküne göre çok çok azdı. Acaba sebep dün akşamki sağanak mı yoksa başka bir şey mi? Acaba sağanakta çok tarlacı ölmüş müdür?


Bahçedeki kirazların önemli bir kısmını topladım. Zira dünkü sağanaktan sonra bir kaç güne kurtlanabilir. İyi olgunlaşanlar biraz yarılmış, çatlamış.



Fotoğrafları toplamadan önce çektim.



Dut ve kiraz yan yana. Dutu toplayamıyoruz. Ancak yakın dallar. Heba oluyor çoğu. İnsan üzülüyor.



Dün akşamki yağmuru yeyince toplarken kirazın bazı dalları kırıldı maalesef. Bu dal en tepede yukarı doğru uzamıştı. Ne kadar hassas eğmeye çalışsam da kırıldı. Geçen sene toplama hususunda daha başarılıydım :)

Hiç yorum yok: