Translate

2 Mayıs 2015 Cumartesi

Arılarım 343.Gün

Saat 17:20'de arı için babamla konuştuk. Babam arı nüfusunun çoğaldığını, kovana kat atma zamanının gelmiş olabileceğini söyledi. Ben de kovanın içerisini bir kontrol ettikten sonra buna karar vermenin daha doğru olduğunu söyledim. Bölme tahtası olarak kullandığım yemliği (9.sırada) alıp bunun yerine temel petekli bir çerçeve verebileceğimizi belirttim. En son verdiğim temel petekli (yarım kabartılmış - 5.sırada) çerçevenin de durumunu merak ediyordum. Bu çerçeveyi de kontrol edebileceğini söyledim. Babam temel petekli çerçeveyi en dışa takmak istemişti. Ancak babama temel petekli çerçevenin sağ ve solunda ballı çerçevelerin olmasının uygun olacağını belirttim. Zira mum üretimi çok miktarda enerji tüketimi gerektiren bir iş. Enerji kaynaklarının yakında olması önemli.

Arılar İstanbul'da ben Ankara'dayım. Yukarıdaki istişareyi saat 17:25'de babamla yaptıktan 20 dakika sonra babam aradı. 9. sıradaki yemliği alıp temel petekli çerçeveyi vermiş. Yemlikte herhangi bir dalak durumu yokmuş. 10. sıradaki en dış çerçevede 3-5 tane arı varmış. Bu 3-5 arının yemlikten diğer tarafa nasıl geçtiklerini sorguladıktan sonra kovanda 8 çerçevelik arı olduğunu belirtti. 15 güne kadar bu kovana kat atılmaz ise oğul verebileceğini de ekledi.

Hiç yorum yok: