Translate

9 Mayıs 2015 Cumartesi

Arılarım 350.Gün


Dip tahtasının görünümünden arıların ciddi bir çalışma içerisinde oldukları görünüyor. Son kontrolde dip tahtasının temizlenmediğini de göz önünde bulundurmak gerek. Ayrıca sağ üst köşeden görüleceği üzere bakteri ve mantarlar da ciddi bir çalışma içerisine girmiş. Ayrıca sağ üst köşede belli belirsiz 5-10 kadar arı ölüsü de var. Çoğu sırt üstü pozisyonunda. Dip tahtasını kardeşim kontrol etti, ama bu durumdan bahsetmedi bana.


Nihayet kovanın içerisinden bir görünüm. 5.çerçevenin bir yüzü. Harika.


5.çerçevenin aynı yüzünde bulunan yukarıdaki resimde daire içerisine aldığım kısmı anlayamadım. Erkek arı gözü için fazlaca büyük gibi :(


Bu da aynı çerçevenin diğer yüzü.


5.çerçeve çekildikten sonra üstten genel görünüm.

Arıları kontrol ettikten sonra kardeşimle babam kovana ballığı vermişler. Zira arının oğul verebileceğini düşünmüşler. Ballık verirken araya ana arı ızgarası koymamışlar. Ballığın ilk sırasına büyük bir kısmı ballı bir çerçeve vardı, balı pek hoşuma gitmediğinden onu bir kenara ayırmıştım, onu yerleştirmişler. Diğer kısımlara 6-7 adet temel petekli çerçevem vardı onları koymuşlar. Ayrıca babam üç tane temel petekli çerçeve ve bir miktarda temel petek almış, 20TL ödeyerek. Boş kalan kısımlara da bunlardan takviye yapmışlar. Bana sormadan ballık vermelerine üzüldüm. Zira ben de bildiklerimi uygulamak istiyorum. Örneğin ana arı ızgarası kullanmak istiyorum. Ayrıca kovana ballık verirken bunun kuralları var, onları uygulamak istiyorum vs.

Babam, arının oğul verme durumunda olduğunu önemle vurguladı.

Hiç yorum yok: