Bugün hava kapalı ve ara ara yağmurlu. Kovandan arı çıkışı tek tük...
Dip tahtasının genel görünümü. İki tür mum kırıntısı var. Koyu renkli olanlar eski mum kırıntıları. Açık renkli olanlar ise yeni üretilmiş. Muhtemelen yeni yavruların çıktığı hücrelerin mumları.
Bir adet kulağakaçan (kıskaç) ve 10 kadar karınca.
Bir tane varroa görebildim. Ama birden fazla olduğuna eminim.
Su ihtiyacını uçuş tahtası üzerindeki su birikintisinden karşılayan bir arı. Uçuş tahtası üzerinde yağmurlu havalarda su birikmesine neden olan bu alan hangi amaç için tasarlanmış acaba?
Özellikle yavru uçuşlarında sıkıntı yaratmaya başlayan uçuş deliğindeki süngerin bir kısmını aldım. Tamamını bir dahaki sefere alacağım. Sünger bu iş için oldukça pratik.
Dün değil evvelsi gün bizimkiler kovanın yerini değiştirmişler. Hemen bizim bahçeye bitişik boş bahçeye. Kovanı oraya götürmelerinin nedeni o bahçenin daha fazla ve daha erken saatte güneş görmesi. "Kovanı götürdük ama arılar tekrar eski yerine geldiler, bu sebeple kovanı tekrar eski yerine aldık." dediler. Babam uzun yıllar arıcılık yapmış bir insan nasıl böyle bir hataya düştü bilemiyorum. Yakın mesafeye (arı uçuş mesafesinde) kovan taşındığında, uçuş deliği ve uçuş tahtası üzerinde arının kovandan çıkmadan önce fark etmesini sağlayacak bir değişiklik yapmak gerekiyor. Bunun için de bahsettiğim yerlere çalı koyuyorlar genellikle. Neden?
Tarlacı arı gideceği rotayı önceden kafasına yazmıştır. Her seferinde kovandan çıktığında sağdan mı gideyim yoksa soldan mı gideyim diye düşünmez. Kovan deliğinden çıktığı anda kafasındaki rotaya pırr... Bunun için arı kovandan çıkarken onu ikaz etmek gerekiyor. Yani, "Bak mekan eski mekan değil, sen rotanı yeniden belirle." demek gerekiyor arıya. Bunun için de uçuş deliği ve uçuş tahtası üzerinde arının değişikliği algılamasını sağlayacak çalı koymak pratik bir yöntem.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder