Translate

19 Mayıs 2014 Pazartesi

Arılık Arayışı

Alacağım arı kolonisi veya kolonileri için bugün çevrede bir yer araştırması yaptım. Aslında küçük bahçemizi kullanmak istiyorum ilk planda ama ne olur ne olmaz yakınlarda bir yer daha olsun.

Evin yanında bir orman var. Ormanın kıyısında da çok büyük boş bir arazi var. Bu arazide mandıra vardı 20 sene evvel. "Kanlıca yoğurdu"nun temin edildiği mandıra. 20 sene önce de faal değildi gerçi. O boş arazideki patika yolu ulaşım için kullanıyorduk önceleri. Kavacık'a gitmek için oldukça kestirme bir yoldu. Önceki senelerde bu araziyi ve ormanın etrafını askeriye tel örgü ile çevirdi. Tabii ormana ve bu araziye bağlantımız kesildi. Bu arazinin içinde bir basket sahası, bir futbol sahası ve belediyenin yeni yaptığı bir de park kaldı. Çevre sakinleri basket sahasının, futbol sahasının ve parkın olduğu bölümlerde bu tel örgüyü deldi. Aslında ben de bugün ormana nasıl geçebilirim, orada arı koymak için uygun bir yer olabilir mi bunu araştırdım.

Önce parkın ve basket sahasının oralara baktım.







Bir kaç yerde ot ve dikenleri kesmiş olmalarına rağmen buradan ormana geçemedim. Patikalar da tamamen kapanmış. Burada nereye konulabilir diye baktığımda girişe yakın bir yer çok hoşuma gitti. Ancak çok ayak altıydı. Etrafta çok fazla sayıda votka şişesi vardı. Arıların burada sarhoş olma ihtimali var. Sonra bal yapmaz ona buna saldırırlar :)




Futbol sahasının oradaki girişten girdikten sonra sol tarafta küçük bir yokuş inince çok güzel bir yer gördüm. Burası futbol sahasının hemen yanında daha evvelden kullanılan bir yoldu. Şimdi sokağın iki ucu ve bir kenarı tel örgü ile çevrili. Bir taraf caddeye bakıyor diğer taraf çıkmaz sokak olmuş ve hemen yanında bir ev. Dikenler ve otlar sokağı çok daraltmış. Keşke sokak biraz daha uzun olabilseydi. Ama yine de çok zorda kalınırsa biraz çevre düzenlemesiyle buraya arı konabilir diye düşünüyorum. Sokağın sonundaki evde ben otursaydım bu tel örgüye portatif bir merdiven yapıp burayı kullanabilirdim.







Futbol sahasını boydan boya yürüdüğümde dikenlerden geçiş olmadığını gördüm dikenler o kadar büyümüş ki birkaç patika bile neredeyse kapanmış ve ancak ormanı mesken edinen sokak köpekleri tarafından kullanılabilecek durumda. Ancak futbol sahasının girişte sağ tarafında kalan alandan yoluma devam edebildim. Burada daha evvel futbol sahasına ait yapıların kalıntıları var. Biraz ileride dikenlerin tekrar yoğunlaşmaya başladığı alanda çok güzel bir beton zemin gördüm. Burası şu ana kadar gördüğüm en uygun yer. Burada bir tane boş sigara paketi gördüm. Buranın pek ziyaret edilmediği daha sakin olduğu belli. Bu kısım caminin karşısında kaldığından ve girişinin de caminin önünde olmasından dolayı pek ziyaret edilmemiş. Ancak etrafta çok sayıda başı boş ve hastalıklı köpeğe denk geldim. Gerçi parkın orada da vardı ama bunlar biraz daha kalabalık. En azından saldırgan değiller görünce kaçıyorlar ya da yattıkları yerden kımıldamıyorlar.







Burası biraz daha karaltıda kalıyor diyebilirim. Çalılardan dolayı yoldan pek görünmüyor ayrıca yola da epey mesafe var. Önceki senelerde çocukları futbol sahasında oynarken görüyordum ama son zamanlarda pek görmedim. Ayrıca sahanın içindeki otlara bakıldığında da anlaşılıyor bu. 

Beton zemin yerden yarım metre yüksekte. Orman işletmesini, köprü yolunu ve ormanı görüyor.



Şehrin içinde böyle ormanlık bir alanın kıyısında olmak bir şans ancak bir kaç arı için olsa bile böyle bir yerde arılık bulmak bile kolay değil. Bulduğum bu yer ne derece doğru bilemiyorum ancak çok da kötü olmayan bir alternatif gibi görünüyor.

Hiç yorum yok: